Το προεδρείο του ΕΛΚ προτείνει αναθεώρηση του κοινοτικού προϋπολογισμού με κατεύθυνση την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης
«Να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τη μεταναστευτική και προσφυγική κρίση, τόσο όσον αφορά στην εσωτερική της όσο και στην εξωτερική της διάσταση μέσω του προϋπολογισμού της ΕΕ υπενθυμίζοντας παράλληλα το άρθρο 80 της Συνθήκης, που ορίζει ότι « η εφαρμογή των πολιτικών (σχετικά με τους ελέγχους των συνόρων, το άσυλο και τη μετανάστευση), θα διέπονται από την αρχή της αλληλεγγύης και της δίκαιης κατανομής ευθυνών, συμπεριλαμβάνοντας τις οικονομικές επιπτώσεις, μεταξύ των κρατών μελών». Κάτι τέτοιο απαιτεί μια επαρκή αυξητική αναθεώρηση των ανώτατων ορίων του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου για το Κεφάλαιο 3 (Ασφάλεια και Ιθαγένεια ) και για το Κεφάλαιο 4 (Παγκόσμια Ευρώπη). Δεδομένων των πρόσφατων δραματικών γεγονότων και το μέγεθος της κρίσης, είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις με τους οικονομικούς φακέλους όπως αποφασίστηκαν το 2013». *
Με αυτή την παράγραφο η οποία περιλαμβάνεται στο κείμενο που υιοθετήθηκε στη συνεδρίαση του προεδρείου που ΕΛΚ στη Μπρατισλάβα, η μεγαλύτερη κοινοβουλευτική ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην οποία ανήκει η ΝΔ, δείχνει το δρόμο της αλληλεγγύης προς τις χώρες που καλούνται να σηκώσουν το μεγάλο βάρος της προσφυγικής κρίσης, όπως η Ελλάδα.
Στη συνεδρίαση με θέμα την ενδιάμεση αναθεώρηση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου 2014-2020 συμμετείχε και η Ευρωβουλευτής της Ν.Δ. και του Ε.Λ.Κ. Μαρία Σπυράκη.
Ο μακροπρόθεσμος προϋπολογισμός της Ε.Ε. (Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2014-2020) θα πρέπει, σύμφωνα με τον Κανονισμό που τον διέπει, να αναθεωρηθεί το 2017.
Το αναθεωρημένο Π.Δ.Π. 2014-2020 θα πρέπει να απαντάει στις όλο και αυξανόμενες ανάγκες της Ε.Ε., και κυρίως στην κοινή αντιμετώπιση της Προσφυγικής Κρίσης.
Στόχος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος είναι, την περίοδο 2017-2020, ο προϋπολογισμός της ΕΕ να διασφαλίζει ότι οι πόροι που διαθέτει η Ε.Ε., μέσω και των διαρθρωτικών ταμείων, θα αξιοποιούνται πιο αποδοτικά και θα απαντούν αποτελεσματικά στις προκλήσεις των ημερών μας, όπως η προσφυγική κρίση και η νεανική ανεργία, χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να μειωθούν οι ήδη κατανεμημένοι εθνικοί φάκελοι.
Στο πλαίσιο της συζήτησης η Μαρία Σπυράκη, ως ειδική εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. το 2016 στον τομέα της περιφερειακής ανάπτυξης, υπενθύμισε πως «το έως τώρα δημοσιονομικό κόστος της Ελλάδας για τους πρόσφυγες που ζητούν άσυλο εκτιμάται ήδη στο 0,17% του ΑΕΠ, δηλαδή περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ από εθνικούς πόρους. Είναι εμφανές ότι τα 474,193 εκατομμύρια ευρώ που δικαιούται η χώρα μας από το ταμείο Ασύλου και Μετανάστευσης δεν είναι αρκετά. Η χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης και την προστασία των εξωτερικών συνόρων είναι πλέον οριακή και για το λόγο αυτό θα πρέπει άμεσα η Κομισιόν να αναθεωρήσει προς τα πάνω τα ανώτατα όρια του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου 2014-2020 στον τομέα της Ασφάλειας και ιθαγένειας» τόνισε χαρακτηριστικά η Μαρία Σπυράκη.
«Ταυτόχρονα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία η ενδεχόμενη αναθεώρηση επιχειρησιακών προγραμμάτων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 για χώρες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της αντιμετώπισης της κρίσης, όπως η Ελλάδα και η Ιταλία. Χρειαζόμαστε περισσότερη Ευρώπη και χρειαζόμαστε καλύτερη Ευρώπη. Χρειαζόμαστε αλληλεγγύη στην πράξη. Η αλληλεγγύη όμως δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί εάν δεν αυξηθούν τα κονδύλια που προβλέπονται για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης και για την προστασία των συνόρων. Η πρόταση που καταθέτει σήμερα η πολιτική μας ομάδα είναι στη σωστή κατεύθυνση. Μένει πια να μας ακολουθήσει και η Κομισιόν» κατέληξε η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής.
*Το ακριβές κείμενο στα αγγλικά:
«Effectively addressing the migration and refugee crisis, both as regards its internal and its external dimension, through the EU budget, while recalling article 80 of the Treaty, stipulating that “their implementation of policies [on boarder checks, asylum and immigration] shall be governed by the principle of solidarity and fair sharing of responsibility, including its financial implications, between the Member States”. This should entail an adequate upwards revision of the MFF ceilings for Headings 3 (“Security and Citizenship”) and Heading 4 (“Global Europe”).Given the dramatic recent events and the magnitude of this crisis, it is impossible to tackle the challenges ahead with the financial envelopes decided in 2013»