ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ Ε.Κ. ΣΤΟ ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ :Σταδιακή απεξάρτηση από το λιγνίτη, μέσω της διάθεσης δικαιωμάτων στην Ελλάδα από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού ζητά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η Μαρία Σπυράκη
Χρόνο ώστε να προχωρήσει η Ελλάδα στη σταδιακή απεξάρτηση από το λιγνίτη μέσω της παροχής δικαιωμάτων ρύπων από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού ζήτησε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η ευρωβουλευτής της ΝΔ και του ΕΛΚ, Μαρία Σπυράκη.
Ως αναπληρωματικό μέλος της Επιτροπής Βιομηχανίας και Ενέργειας, η Μαρία Σπυράκη συμμετέχει σε ομάδα Ευρωβουλευτών του ΕΛΚ, η οποία έχει καταθέσει τροπολογίες στην Έκθεση για το σύστημα Εμπορίας Ρύπων ώστε να συμπεριληφθεί η Ελλάδα μεταξύ των χωρών που θα λάβουν επιδότηση των δικαιωμάτων εκπομπής.
Με αυτό τον τρόπο θα δοθεί στην Ελλάδα η δυνατότητα να προχωρήσει στη σταδιακή αντικατάσταση των ρυπογόνων λιγνιτικών μονάδων για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
Στην παρέμβαση της στην Ολομέλεια η Μαρία Σπυράκη εξέφρασε την αγωνία της για την ολοκλήρωση του αγωγού ΤΑΡ καθώς η SOCAR, ως μέτοχος προειδοποιεί ότι, λόγω των εμποδίων που αντιμετωπίζει στην αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, μπορεί να μην συμβάλει στο έργο.
Ολόκληρη η παρέμβαση της ευρωβουλευτού της ΝΔ και του ΕΛΚ, Μαρίας Σπυράκη, έχει ως εξής:
«Σας ευχαριστώ κ. Πρόεδρε, το στοίχημα της Ενεργειακής Ένωσης μας οδηγεί ώστε το μείγμα της ενεργειακής πολιτικής να διευρύνει την ασφάλεια των κρατών μελών και τη συμπληρωματικότητα στην τροφοδοσία. Ειδικά σε ό,τι αφορά την πατρίδα μου την Ελλάδα, είναι κρίσιμο να μας δοθεί χρόνος ώστε να προχωρήσουμε στη σταδιακή απεξάρτηση από το λιγνίτη, και αυτό μπορεί να συμβεί με την παροχή δικαιωμάτων ρύπων στη χώρα μας μέσω του Ταμείου εκσυγχρονισμού . Ήδη ομάδα ευρωβουλευτών του ΕΛΚ έχουμε καταθέσει σχετική τροπολογία στην Έκθεση για το σύστημα Εμπορίας Ρύπων. Κύριε πρόεδρε, συνάδελφοι, το ενεργειακό μείγμα οφείλει να βασίζεται σε διαφοροποιημένους προμηθευτές και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να θέσω το ερώτημα για την ολοκλήρωση του αγωγού ΤΑΡ που μεταφέρει αζέρικο αέριο στην Ευρώπη, εντός χρονοδιαγράμματος το 2019 καθώς η SOCAR ως βασικός μέτοχος προειδοποιεί ότι λόγω των εμποδίων που αντιμετωπίζει με την αποκρατικοποίηση της ΔΕΣΦΑ μπορεί να μη συμβάλει στο έργο. Θα ήθελα τέλος να πω ότι είναι απαραίτητη η ενθάρρυνση της χρήσης των βιοκαυσίμων στις μεταφορές καθώς πολλά κράτη-μέλη υπολειπόμεθα του στόχου. Σας ευχαριστώ».